Целта е да се стимулира мисленето и въображението на децата, да се провокират към съпреживяване на чувствата на другия и разбира се - съчинението.
Предварителна подготовка:
Нарисувайте дърво или го изработете от метална жица, или вземете голям сух клон.
Подгответе шаблон за лист от дърво и изрежете нужния брой според броя на учениците в класа.
Върху така подготвените листи всеки ученик трябва да напише две изречения. Първото е с начало: "Искам...", а второто - "Мечтая..." След като са готови, всеки чете своето желание пред класа и закрепва листа върху клоните на дървото с тиксо или кламер. Когато и последният ученик закрепи своето листо, се провежда
Беседа:
- Интересна ли ви беше задачата?
- Затруднихте ли се при изпълнението и?
- Лесно ли споделяте желанията си с другите?
- Какво ви направи най-силно впечатление?
- Научихте ли нови неща за вашите съученици?...
Задачата:
Напишете съчинение на тема: "Нашето вълшебно дърво", "Мечтите на моя клас", "За какво мечтаят петокласниците" или сами озаглавете своето съчинение.
Резултатите:
1. Ентусиазмът беше голям, всички държаха и да позират за снимка пред дървото.
2.В процеса на писане надничах в тетрадките и с радост констатирах обем, който петокласниците рядко постигат в собствен текст.
По идея на Мариета Савчева и Мариана Мойнова,
"Интерактивни методи в обучението по изобразително изкуство"
Отново попадение в десетката! Сигурна съм, че съчиненията ще са не само по-обемни, а и по-интересни от обичайното. Както и в това, че учениците дълго ще помнят този час.
ОтговорИзтриванеМай да започвам да тренирам висок скок, че летвата вече е доста висока :D
Благодаря за хубавите думи - много им се радвам!
ИзтриванеПреподавам във втори клас и честно да ви кажа, доста се замислих... Страхотна идея и благодаря Ви, че я споделихте с нас!
ОтговорИзтриванеДобре сте дошли, госпожо Лазарова! Радвам се, че ви хареса тук :)!
Изтриване