неделя, 15 юни 2014 г.

Фредерик Бегбеде, 9,99 лв.

Истината за корпоративната реалност - лъжи, преструвки, секс, не - щастие. За света, ръководен от максимата: "Харча, следователно съществувам."

За първи път от съществуването на планетата, казва авторът, хората имат една и съща цел: да печелят достатъчно пари, за да приличат на образа от рекламата.


10-те заповеди на криейтив отдела определено те карат да се замислиш за живота в света на рекламата и пазарната икономика. Не ми харесват. Добре е, че това не е моят свят. Всеки човек сам трябва да реши кои са истински ценните неща в живота му.

В края на книгата се цитират общоизвестни, може би, факти:
Кока кола продава по 1 млн. кутии на час на планетата.
Барби продава по 2 кукли на секунда.
Световният бюджет на военните разходи минава 4000 милиарда долара - 2 пъти повече от сумата на външния дълг на страните от третия свят.
Личното богатство на Бил Гейтс възлиза на Вътрешния брутен продукт на Португалия.
И:
Има 20 млн. безработни в Европа.
70% от жителите на планетата нямат телефон, а 50% са без ток.
В света 250 млн. деца работят за няколко цента на час.

Какво всъщност прави човекът?
Има ли алтернатива за сегашния свят?


Няма коментари:

Публикуване на коментар