През учебната 2011/2012 година в училищата „влязоха” и интерактивни дъски. Има класни стаи, в които те са ежедневие, но дали се ползват пълноценно и дали се съблюдават нужните условия за тяхната ефективност.
- Подходете правилно към избора на място за нейното разположение.
Много е важно как ще се организира взаимодействието на интерактивната дъска/ИД/ и проектора.
- Ако вашият проектор не е застопорен на тавана, а стои на чин или маса, смятайче, че КПД на дъската е паднал повече от половина. Сянка постоянно ще закрива значителна част от повърхността на ИТ. Това не само намалява добрата видимост за учениците, но и пречи на удобната навигация за този, който работи на дъската.
- Също ще бъдете принудени постоянно да калибровате дъската.
- Като купувате проектор, не икономисвайте от цената – стойността му е в пропорционална зависимост от качеството на изображението, яркостта и дългия живот на лампата.
- Ако имате възможност, купете късофокусен проектор, който свежда появата на сянка върху екрана почти до нула.
- Внимателно избирайте мястото на проектора
Лицето ви в лъчите на проектора – излишен повод за смешки и възможност да се провали урокът.
- Не допускайте тази грешка – не помествайте ИД до прозореца. Даже щорите няма да ви помогнат.
- Интерактивната дъска трябва да е разположена така че спокойно да заемете място отляво или отдясно спрямо нея.
- Тя трябва да се намира на височина, съответна на възрастта на вашите ученици – те трябва да имат достъп до цялата и повърхност.
- Активно използвайте базовата библиотека.
Повечето ИД имат еднакъв набор от инструменти, които е лесно да се усвоят. Използвайте тези ресурси – графики, карти, малки анимации, триизмерни изображения...
- Използвайте дъската за работа с други програмни приложения.
Управлявайте своя компютър направо от дъската, като ползвате програмите за съставяне на презентации, флаш – анимации, други програмни приложения.
- Използвайте повече ИД или я разделяйте на зони.
Помислете как може да се раздели площта на дъската на зони така че на нея да работят няколко ученици.
А защо не /ако ви предложат/ да имате в класната стая втора ИД – това още повече ще разнообрази учебната дейност на учащите се.
5. И, разбира се, всичко зависи от това, доколко уверено вие самите владеете ИД. Тя може да ви помогне да създадете максимално комфортни условия за работа, но само ако познавате всичките и „тайни”!
Източник: http://didaktor.ru/kak-ispolzovat-interaktivnuyu-dosku-na-vse-100/#more-2782
Успешна работа, колеги! Да отговорим на новите предизвикателства.
Успешна работа, колеги! Да отговорим на новите предизвикателства.
Кога ще се позабавляваме пред ИД :)!?
ОтговорИзтриванеСкоро! Хайде, стига отсъствия!:)
Изтриване