Обучение чрез забавление с компютъра. Знам, че има много колеги противници на тази теза, но ако това на сегашния етап е начин да накараме учениците да пишат домашни и да знаят, не виждам нищо лошо. Презентацията е домашна работа, която учениците приемат и изпълняват с удоволствие. И не става въпрос просто за копиране на информация от интернет пространството...
На учениците са поставени следните изисквания, с които те трябва да се съобразят при подготовката на презентацията:
Слайд 1: Заглавие.
Слайд 2: Портрет на твореца, дати на раждането и смъртта или различни снимки - като презентиращият коментира коя е най-близо до представата му за личността на твореца.
Слайд 3: Родно място - атмосферата, в която е роден и отраснал. Ако това е родно място и на други известни писатели и/или значими личности - кои са те.
Слайд 4-6: Важни биографични моменти от живота на твореца. Творческият му път може да се проследи върху географската карта-да се очертае пътят на автора.
Слайд 7: Основни произведения с дата на написване или издаване. Включително корици на книги, илюстрации към произведения, кадри от филм...
Слайд 8: Цитати от изказвания на другите за автора и неговото творчество.
Слайд 9: Обобщение - най-важното, което творецът оставя в литератулната история на своя народ. С какви ключови думи ще очертаете значението му.
Слайд 10: Библиография - използвана литература и сайтове за подготовка на презентацията.
И най-важното е, че не просто трябва да изготвят своята презентация, но да я представят и защитят пред класа.
Изводите:
- Макар и да разглежда 1 автор, информацията е поднесена по различен начин.
- Ключови факти се повтарят, но това не дразни, а улеснява запомнянето на важната информация от групата.
- Презентиращите упражняват малкия си опит за публично изказване.
- Слушателите оценяват положителните страни и слабостите на всяка една презентация
- Класът е този, който излъчва победителя.
Опитайте и вие!
Благодаря, че бяхте с мен!
Използвана л-ра: К. Протохрисова..., Помагало за ЗИП по литература, изд. Анубис
Чудесна идея и със сигурност резултатът е удовлетворяващ и за учителя, и за учениците.
ОтговорИзтриванеЗа представянето, а и за самата презентация може да се включи и ограничение по време, за да се даде възможност на повече ученици да представят разработките си.