http://escuelabulgara.blogspot.com/2013/11/blog-post.html |
Впоследствие се използва за дидактически цели като ефективен метод за развитие на образното мислене.
Предмет: Кой? Какво?
Описание на признаци: Какъв? Каква?
Характерни действия: Какво прави?
Лично отношение: 3-5 думи
Обобщение: 1-2 думи
Първите ученици, пред които представих задачата, много се въодушевиха и работиха с желание. Първите опити са плахи, не се отличават с някаква изключителност, но е важно, че се работи с подбора на ключовите думи в един образ.
Ето и някои от тях:
Атина
Мъдра, разсъдлива.
Помага, учи, ръководи.
След Зевс е с най-голяма власт.
Неродена.
/ Християна/
Зевс
Могъщ, силен.
Помага, защитава, отмъщава.
Покровител на светкавиците.
Велик.
/ Марсел/
Ахил
Храбър, неуязвим.
Бие се, гневи се, отмъщава.
Ахилесова пета...
Войн.
/ Генади/
Афродита
Красива, суетна.
Властва, дарява, краси.
Привлекателна, грижовна, но и властна богиня.
Красиволюбяща.
/Никол/
Пандора
Красива, буреносна.
Изкушава, завладява, пленява.
Надарена от всички богове..
Любопитство.
/Поля/
Пандора
Всемогъща, перфектна.
Носи, отваря, донася...
Защо любопитството ти надделя?
Носителка на нещастия.
/Кристин/
Благодаря за споделянето на Цв. Спасова, А. Гончарова, И. Дабова
Страхотни попадения! И най-незначителната (на пръв поглед) мисъл, когато е лична, има своята стойност. Затова всяка подходяща задачка, която може да я провокира, е ценна.
ОтговорИзтриване