http://bit.ly/20wnuyo |
Продължавам да споделям впечатленията си от книгата на Кен Робинсон, "Училище на бъдещето"
Да променим училището
Да се замислим
над това, какво би могло да стане алтернатива на посещението в училище. А какво
ще се получи, ако попитаме самите ученици какво искат да изучават? И искат ли
да бъдат в училище? И ако не, то къде? С кого? Колко дълго? Не искат да учат
литература? Добре...Тогава какво?
Как да стане това? Особено важно е да се предостави на
подрастващите възможност за право на избор. А това не може да стане по пътя на
стандартната методика на преподаване. С какво искате да се занимавате и как аз
мога да ви помогна? Заинтересованост към образованието – това е ключът към
успеха на всяка отделна личност.
Финландия редовно заема в рейтингите на PISA първите позиции.
Но Финландия е решила да не върви по пътя на стандартизациите
и тестовете! Нейните реформи се основават на съвсем различни принципи. Днес
всички фински училища работят по балансирана учебна програма, която включва
занимания по изкуства, хуманитарни и естествени науки, математика, езици и
физическо възпитание, при което областите на страната имат свобода на
действията относно планирането и осъществяването на тези дейности. В
по-голямата част от финските училища се отдава приоритет на практическите и
професионално-технически програми, а така също и на развитието на творческия
потенциал на обучаващите се. Освен това Финландия щедро инвестира средства в
професионалната подготовка на учителите и като следствие професията на педагога
в страната е изключително престижна и защитена професия!
И по темата за финското образование предлагам да видите директно включване на колегата Пламен Димов, учител по музика, който от 27 години работи във Финландия. Записът е от уебинарите на Студио "У" - Учители за учители.
Дали да не пратя линковете по темата във формата за контакт на МОН :)
ОтговорИзтриване:(
Изтриване