четвъртък, 17 октомври 2013 г.

Предизвиквам те да ме учиш

Урокът, за който ще споделя, не е нещо изключително, но реакцията на учениците показа удовлетворение, у някои пробуди нови различни чувства... Веднага споделих с колежка, защото аз също бях много доволна от резултата. Заявих, че няма да го описвам, но когато се прибрах, пак започнах да следя материали от конференциите TED /Благодаря много на Мария Сонина, че ми ги препоръча!/  и попаднах на лекцията на Рамзи Мусалам - Три правила, които разпалват ученето. С радост открих, че съм приложила успешно  важни правила - събуждане на любопитство и желание за учене. Затова все пак реших да споделя. Някой може да хареса и приложи.

Часът е обобщение върху творчеството на Смирненски. Предварителните задачи: Предизвиквам четирима ученици, които ще имат по 10 минути от часа.

Един съставя рецитал по стихове на поета и го реализира с помощта на избрани от него съученици.
Друг търси и подбира информация на тема "Непознатият Смирненски", т.е. всичко любопитно, което не сме разкрили в предходните часове, от личния живот и от творчеството.
Трети подбира илюстрации към произведенията му и например учениците трябва да отгатнат творбата.
Четвърти да  състави тест от 20 въпроса.
В единия от класовете рециталът беше много добре подготвен и изпратен с бурни аплодисменти.
Различен беше подходът към втората задача. Единият ученик беше подбрал проза /"Приказка за стълбата", която стана повод за интересен разговор и размисъл/, а другият - хумористично стихотворение и информация за къщата, в която е живял поетът в София. Което пък ми даде повод да ги насоча към адрес в Интернет, където да я видят.
По третата задача ученичка организира интересно състезание - работата е по групи, всяка група получи на лист 5 илюстрации към цикъла "Зимни вечери", а задачата е да ги номерират според последователността на фрагментите в цикъла /за два от фрагментите няма илюстрация/.
Работиха с интерес, имаше и осигурена награда - пакет бейкролс:) - часът е преди голямо междучасие.
Интересно беше, че и по четвъртата задача подходът в двата класа също беше различен. В единия бяха заложили на задачи от затворен тип, т.е. с избираем отговор, а в другия - на задачи със свободен отговор.
Няма нищо по-хубаво от това, да излизаш от класната стая и да знаеш, че класът е останал доволен.
Благодаря, ученици! 

3 коментара:

  1. Благодаря за споделената идея! Дойде тъкмо навреме - в 11 клас ни предстои обобщителен урок за живота и творчеството на Христо Ботев. Веднага след разговора с теб определих учениците, които да работят по задачите, и... те очакваме на гости в сряда, последния час :)

    ОтговорИзтриване
  2. Отговори
    1. Благодаря ви, колеги! Насърчителните ви думи са много важни за мен!

      Изтриване