В девети клас учебната програма предвижда да се започне с осмисляне на етапите, през които преминава словесното изкуство - мит, фолклор, литература. Говорим за сакралността на словото, за пръв път се срещаме с понятието синкретично изкуство.
Момчетата като по-големи прагматици са готови почти веднага да заявят, че това древно познание не е необходимо на съвременния човек...
Поставих задача: Съберете се в групи. Изберете си митологичен сюжет и се опитайте да го разкажете с танц и жестове. Останалите ще трябва да познаят кой мит разказвате.
9-в клас се представи отлично. Видяхме "Кутията на Пандора", "Раждането на Афродита", Лабиринтът на минотавъра", Жертвен олтар... Имаше импровизирани костюми, музика, танц, вълшебни предмети - помощници. Учениците споделиха, че при подготовката са усетили колко трудно се разказва история без реч. Така неусетно разбраха какво означава "магия на словото".
Едно чудесно начало на учебната година за един етап, в който се изучават нелеките старогръцка и старобългарска литература. Но вярвам, ще го преодолеем и запомним.
Безспорно интересно преживяване и за децата, и за учителката по литература. Поздравления за интересното хрумване, защото няма по-истинско нещо от пробуденото желание на учениците да се взрат по-внимателно в художествения текст.
ОтговорИзтриванеМного благодаря, винаги е приятно да получиш добра оценка от колега!
ИзтриванеПоредната оригинална идея, която дава възможност на младия човек да бъде откривател и в същото време да изрази себе си! Възхищавам ти се, Петя! Искрено и от сърце!
ОтговорИзтриванеКлассная идея! Уже начинаю обдумывать, как применить на уроке... Здорово!!!
ОтговорИзтриванеСпасибо Анна Анатольевна, рада, что понравилось, будет интересно как получится у вас.
ОтговорИзтриване