сряда, 5 февруари 2014 г.

Смартфон и час по български език

Все по-често учителите се оплакваме, че децата са се сраснали с новите си "играчки" и им е трудно до дочакат междучасието, за да забият ръчички и очички в тях. В големите градове, в богатите училища вече разполагат с таблети, но ние доста ще почакаме. Затова реших да "позволя" ползването на телефона, но по зададена задача. 
Замествах колежка в пети клас, урокът е за упражнение "Речниково и граматично значение на думата".


1. Според броя на смартфоните разделих учениците на групи.
2. Раздадох в групите по една думичка, която за чували във всекидневието, но не могат свободно да определят нейното значение.
3. Всяка група получава и работен лист, на който ще напише думата с нейното речниково и граматично значение. Ще я включи в кратък текст и ще го илюстрира /подготвила съм и цветни моливи/.

4. Подсказката са два адреса, където ще открият речниковото значение на съответната дума: http://www.t-rechnik.info/ и http://lesnota.imot-bg.com/.
Ето ги и резултатите:




Работите не са без грешки. Всяка група ще ги получи със съответните забележки, ще поставят и те своя оценка. Но за мен по-важното беше, че всички проявиха ангажираност в урока упражнение и много ми се иска да вярвам, че няма да имат колебания относно формулиране на основните понятия от урочната статия. Предстои да разбера.
Жалкото е, че все се говори за нови, актуални и в крак с новото време учебници, а и "новите", които тези дни ни донесоха от издателствата да разглеждаме, са си старите. 
Така че, колеги, не чакайте от никого, а действайте смело!  И споделяйте. Успех!





2 коментара:

  1. Страхотно! Петокласниците ще запомнят урока като нестандартен и забавен! И което е по-важно - ще знаят, че новите технологии служат не само за игра и чат :)

    ОтговорИзтриване
  2. А най-интересното, че следващия час не пожелаха да вадят телефони:). На някои от тях не им беше много лесно ползването на речника. А трябва да се научат!

    ОтговорИзтриване