https://www.google.bg |
Един различен начин да се проведе часът биография на изучаван автор. Беседа, лекция, презентация, но ето това не бях опитвала. В осми клас ни предстоеше първа среща с живота и творчеството на Димчо Дебелянов - един от най-нежните лирици в българската класика. Предложих на учениците да се групират по двойки, да си изберат роля - на журналист или...да бъдат Дебелянов. Сами трябваше да се запознаят с биографията на писателя, да почувстват неговия живот.
Предварително припомням особеностите на анкетата за разлика от интервюто. За важната роля на анкетьора, който е извършил задълбочено проучване на своя обект, навлязъл е в неговия свят, създал си е предварителна представа за него. Някои от поставените въпроси са разгърнати разсъждения на самия анкетьор. Въпросите трябва да са задълбочени, да изискват обстойни отговори, а не с "да" или "не".
Макар че всички бяха чели и познаваха хронологично етапите от живота на писателя, не всички се бяха осмелили да влязат в предложените роли, но целият клас оцени високо работата на Никол и Цветина. Възкликнаха, че първата явно има журналистическа дарба, а другата предаваше убедително не просто фактите, а чувствата и мислите, които са вълнували душата на поета в дни на изпитание. Всеобщо беше мнението, че поднесена по този начин биографията на писателя се запомня лесно и вълнува повече.
Браво, момичета!
Не се и съмнявам, че учениците са били развълнувани - и главните действащи лица, и "зрителите". Вярвам, че и за теб е било истинско удоволствие да видиш идеята си реализирана успешно :)
ОтговорИзтриванеНаистина съм доволна. Успешният час винаги ме зарежда емоционално и ме провокира да търся нови идеи за провокация.
ОтговорИзтриванеБлагодаря, че беше с мен!