неделя, 26 януари 2014 г.

За активно-продуктивното четене

https://www.google.bg
Соперд рузелтитате от изслдеваенто на еидн агнийлкси унвиерисетт нмяа занчеине в ккаъв ред са бкуивте в дмуата. Вжано е пръавта и псоелданта да са си на мсяотто. Осатанлтие мгоат да са в плъен бзеопярдък, тсекътт се чтее. Пчирианта е, че не чтеем бкуивте, а цляата дмуа.







Със сигурност лесно прочетохте текста, може би някои от вас вече са били подлагани на подобна занимателна игра от своите деца.
Защо обръщам внимание на този феномен?

С дванадесетокласниците, както е известно, се готвим за ДЗИ. Понякога решаваме тестовите задачи колективно и четем условията на глас, нищо че на всеки чин има тестова книжка. Какво прави впечатление? Учениците на пръв, а понякога и на повторен прочит, не посочват сгрешената дума в изречението, защото Я ЧЕТАТ ПРАВИЛНО!
И така, скъпи ученици, четете бавно условията на задачите и мислете за тази възможност, която коментирам. Не е за подценяване никоя пропусната точка, особено пък от невнимание!
Успех!

2 коментара:

  1. Абсолютно точно казано! Аз самата се улавям и в тестови задачи, и при проверка на писмени работи, че пропускам грешки просто защото съм прочела правилно думата! Друг е въпросът, че за зрелостниците наистина е важно да са "бдителни", защото понякога едната точка им решава съдбата.

    ОтговорИзтриване
  2. Дано да се сетят колко много сме им го повтаряли.

    ОтговорИзтриване