вторник, 8 април 2014 г.

Пак ще се срещнем...

Нямах пролетна ваканция, защото преподавам в 12. клас, но периодът беше белязан от една много важна и щастлива среща с прекрасния ми клас от випуск 2009 г. Пет години и почти всички са вече абсолвенти, някои са и започнали работа - за едни тя е много вълнуваща, добър старт, а други планират по-добри позиции за в бъдеще. Пожелавам им го от сърце, защото го заслужават! 
Такива моменти правят учителя истински богат и щастлив с професията. Такива мигове на топлота и споделена обич ти помагат да преодоляваш трудностите по-леко, да вярваш, че има смисъл, че си нужен...
Сетих се за една притча:


Учителят се огледа с тревога и надежда: Как ще свърши всичко това? С успех или с провал? Гладък или трънлив ще бъде пътят?“ Но въпреки това стана и тръгна… Изведнъж чу глас зад гърба си: „Този път няма край!“. Учителят се усмихна и каза: Има, има… Все някога ще свърши. Може би след година, две, пет…Може би след много години, не мога да гадая, но ще свърши.“

И Учителят отиде да учи. Много се събраха около него, за да ги учи. Той се вгледа в очите им,  откри въпроси и желание да търсят отговори. И Учителят започна да ги учи. Учи ги с ум, сърце и глас – Ум, пълен със знания; Глас, трептящ от мъдрост; Сърце, преливащо от любов.

След това животът се промени и Учителят трябваше да спре да преподава. Около него вече не се събираха нетърпеливи ученици и той си помисли: „Всичко свърши. Това е краят на моето преподаване.“ И продължи по пътя на живота…

Така си мислеше той, докато …..

Един лекар се изправи и каза: „Аз съм тук, защото този учител ме научи!“.

Един инженер стана и каза: „Аз съм тук, защото този учител ме научи!“.

Един учител се обърна и каза: „Аз съм тук, защото този учител ме научи!“.

И много хора с различни професии се изправиха и казаха: „Аз съм тук, защото този учител ме научи!“.

 

Тогава Учителят погледна пред тези, които беше учил, и видя труда им, успеха, напредъка. Радост изпълни сърцето му и си каза:

„Няма край!“


Преведена от английски и споделена от Антоанета Миланова

Източник: http://www.alaboon.com/teacher_looked_ahead.htm,


Очаквам снимките!

 



1 коментар: