https://www.google.bg |
Фенфикшън. Това е любителско съчинение по мотиви от популярни литературни произведения, произведения на киноизкуството, комикси, компютърни игри.
Авторите - фикрайтъри /не знам дали така може да се каже на български език/ - са почитатели на оригиналните произведения, своеобразни"запалянковци".
Обикновено това са произведения с некомерсиална цел. Вече и на български език в мрежата има фикове и фикчета :)
Авторите - фикрайтъри /не знам дали така може да се каже на български език/ - са почитатели на оригиналните произведения, своеобразни"запалянковци".
Обикновено това са произведения с некомерсиална цел. Вече и на български език в мрежата има фикове и фикчета :)
Липсващата учебна година /по Хари Потър/: http://artzone.netgoo.org/t422-topic.
С герои от азиатски филми, групи, анимации: http://a-fanfiction.bulgarianforum.net/
Дали такъв тип ученическо съчинение не би удовлетворявало повече учениците, не би им давало по-голяма свобода и размах за себеизява? Аз опитах /в осми клас дописвахме "В един есенен ден по шосето" от Павел Вежинов/ и с радост посрещнах съчинения от по 4 -5 страници, нещо, което рядко ми се случва. Дали е по-добре да продължава проверката, доколко е запомнен един текст /преразказ/ или съчинението разсъждение, което в болшинството случаи очаква да се повторят заучени авторитетни мнения? В този текст аз пак ще мога да отчета нивото на езикова компетентност, ще разбера дали се познава изходният текст, а най-хубавото - ще се покаже мислещият, творящият ученик.
Лош или добър вариант е такъв вид съчинение - вие как мислите?
Как така съм пропуснала този пост!? :) За първи път чувам за фенфикшън, но оставам с впечатление, че не е нещо абсолютно ново в нашата практика. Това всъщност не е ли творческо съчинения като продължение на оригинален текст или вмъкване на епизод в него!? Ако е така, в часовете по писмена реч (особено в начален етап и в началото на прогимназиалния) този вид съчинения са факт. Друг е въпросът, че са пренебрегвани от учебната програма, а и от нас самите, защото не влизат в изпитните формати. И да, права си, че би било по-добре ДОИ да дават възможност за истинска творческа изява на учениците, а не за неумело плагиатстване на едни или други "важни" литературнокритически мнения.
ОтговорИзтриванеНе откриваме топлата вода. Става дума за това и по-големите ученици да се потапят с истинско желание в работата с литературния текст и наистина да творят, а не да се чудят как да препишат нещо с надеждата учителят да си затвори очите и да даде добра оценка.
Изтриване